Yerel topluluğunuzda gerçek mekanda faaliyet gösteren bir işletme yürütüyorsanız, sitenizi yerel arama sonuçları için optimize etmeniz önemlidir.

Yerel SEO söz konusu olduğunda durum tespiti yapmazsanız, bunu ciddiye alan rakiplere karşı pazar payınızı kaybedersiniz. Hatta kendi geçiminizi tehlikeye atabilirsiniz.  Yılmaz Saraç'ın hazırladığı bu yazıda, sizi arama motoru sonuç sayfalarının en üstünde tutacak önemli yerel SEO ipucuna değineceğiz.

Arama sonuçlarında mesajınızı iletmek için sınırlı bir alanınız vardır. Bu alanı akıllıca kullanmak gerek.  Başlığınızın ve açıklamanızın markanızı tanıttığından emin olun. Sayfa başlığında insanlara işletmeniz hakkında bilgi vermeyen genel terimlerden kaçının.  

İnsanların arama sonuçlarında web sitenizle ilgili görmesini istediğiniz şey nedir?Başlık ve açıklama genellikle insanların işletmeniz hakkında elde edeceği ilk izlenimdir. İyi bir izlenim yaratın.  

Google arama sonuçlarında zirveye çıkmak istiyorsanız, bilinirliğinizin artması gerek, bunu rehber sitelerle yapabilirsiniz.  Rehber siteler işletme verilerini toplayan sitelerde adınızın, adresinizin ve telefon numaranızın listelendiği rehber sitelerdir. Firma rehberlerinin bazıları web sitenize pek katkısı olmaz, kendini ispatlamış trafik alan web sitelerini tercih etmelisiniz.

İşletme adresinizin tüm sitelerde tam olarak aynı biçime uyduğundan emin olun. Diğer bir deyişle, açık adresiniz her siteye aynı şekilde eklenmelidir.  

Google My Business'a katılın. Google, sadece işletme sahibi olduğunu iddia eden bir sahtekar değil, gerçekten işletme sahibi olduğunuzdan emin olmak ister.  Sahibi olduğunuzu ispatladıktan sonra, GMB sayfanızı düzenleyebilrisiniz. İşletmeniz, kategoriler, açılış saatleri gibi bilgiler için açıklama ekleyin.  

İnsanları müşteriniz olmaya ikna etmek için sosyal kanıta ihtiyacınız var.  Sosyal kanıt nedir? Geçmişte sizinle iş yapmış kişilerden çevrimiçi olumlu eleştiriler ve tanıklıklar.  Memnun müşterilerden GMB sayfanıza olumlu yorumlar bırakmalarını isteyin. Bu yöntem yeni işler çekmenize yardımcı olacaktır.  

Schema.org işaretlemesi, arama motorlarına işletmeniz hakkında biraz daha fazla bilgi vermenin bir yoludur.  İşaretlemeyi kullanarak bazı rakiplerinizin üzerine atlamanız mümkündür, çünkü birçok web sitesi, oyunun bu sonlarında bile olsa kullanmıyor.  Ancak, bir web geliştiricisi değilseniz biraz profesyonel yardım gerekebilir.

Bölgedeki yerel gazetecilerle ilişkiler kurun. Onlarla markanız ve misyonunuz hakkında konuşun. Sunacak yeni bir şeyiniz olduğunda onlara haber verin.  Yerel kapsama alanı genellikle sitenize geri bağlantı sağlar. Bu geri bağlantılar size güven artışı sağlayabilir.

Bursa SEO hizmet kombinasyonları hakkında

Bursa gibi belirli bir şehir veya ilçedeki insanlara ulaşmaya çalışıyorsanız, sitenizi bölgesel anahtar kelimeler için optimize ettiğinizden emin olun.  Örneğin, Bursa'daki kişilere ulaşmak istiyorsanız, alakalı açılış sayfalarınızın içlerinde "Bursa" kelimesini içerdiğinden emin olun. Bu şekilde, insanlar Google'da "Bursa SEO" gibi bir şey aradığında, girişinizin görünme olasılığı daha yüksektir.  

Dijital pazarlama faaliyetlerinizin birçok aşamasında destek verebiliyoruz. SEO hakkında birçok makale için web sitemi ziyaret edebilirsiniz.

Yılmaz Saraç
SEO&Dijital Pazarlama Uzmanı